Vi havde alle gået og glædet os til den skiferie, som vi havde været i gang med at planlagde siden i fjor, men bedst os vi stod og pakkede kufferterne, tikkede beskeden fra Norwegian Air ind om aflyste flyrejser – også vores.
Øv for en kold dukkert. Det havde vi ikke lige regnet med, for som faste brugere af Norwegian Air har vi aldrig tidligere oplevet aflyste flyrejser fra deres side af. Derfor troede vi os også helt sikre på, at der ikke ville opstå nogle uforudsete problemer i forbindelse med vores flyrejse til Norge. Men der blev vi så lige lidt klogere.
Norwegian Air gør skaden god igen
Lige da det skete, var vi lidt handlingslammede. Men stille og roligt begynde vi at diskutere, hvordan vi skulle gribe sagen med de aflyste flyrejser an på. Der gik dog ikke mere end knapt en halv time, så havde vi en medarbejder fra Norwegian Air i røret. Vedkommende havde fået til opgave at finde mulige løsninger for os, så vi alligevel kunne komme på skiferie i Norge, trods den umiddelbare situation.
Men lidt snuhed og snilde, godt samarbejde og få ændringer i hotelreservationerne, lykkedes det os faktisk i fællesskab at udbedre skaden, så vi blot missede en enkel dag af vores skiferie i Norge. Det var jo til at blive helt glad i låget af. Helt glemt var den skuffelse og tomhed, som vi var blevet ramt af først på dagen, da beskeden fra Norwegian Air tikkede ind. Ydermere havde vi fået nogle meget bedre hotelværelser, men til samme pris, blot fordi Norwegian Air havde været lidt sent ude med deres aflyste flyrejser til os.
Aflyste flyrejser åbner for andre løsninger
Som flyrejsende skal man aldrig fortvivle, hvis man pludselig får en kedelig besked fra ens flyselskab, for det kan ofte resultere i bedre rejseforhold eller rejsemål. Det har vi lært med vores samarbejde med Norwegian Air, og tænk – vi havde slet ikke behov for at kontakte Flypenge.dk denne gang for at få deres hjælp. Vi klarede det hele selv sammen med Norwegian Air, så vi tilgiver dem sagtens de aflyste flyrejser, som i sidste ende blev vendt til vores fordel.